28.06.2026-10:25 (Son Güncelleme:28.06.2026-10:25)

Başkentte alternatif tarımın yeni ürünü: İlk kez yetiştirilen sarımsakta 350 ton rekolte

Ankara'nın Haymana ilçesinde ilk kez sarımsak hasadı yapıldı, 350 ton rekolte bekleniyor.

Türkiye tarımında yeni bir adım: Haymana'da sarımsak hasadı

Alternatif tarım ürünleriyle dikkat çeken Ankara'nın Haymana ilçesinde, ilk kez sarımsak hasadı gerçekleştirildi. Deneme amaçlı başlayan bu üretim, 350 tonluk bir rekolte beklentisiyle heyecan yaratıyor.

İlk hasat, yeni umutlar

Sarımsak, Haymana'nın Yaylabeyi Köyü'nde yetiştirilmeye başlandı. Kavurucu yaz sıcaklarına rağmen, farklı illerden gelen işçiler, hasat sürecine büyük bir özveriyle katkıda bulunuyor. Elde edilen yüksek kaliteli sarımsağın, üreticilerin ekim alanlarını artırmasına ve bu yıl 350 ton ürün elde edileceğine olan inancı pekiştirdiği belirtiliyor.

Galip Gencer'den deneyimler ve hedefler

Çiftçi Galip Gencer, sarımsak ekme kararı hakkında şunları belirtti: "Kastamonu’da oluyor da burada niye olmuyor diyerek başladık. Çok memnun kaldık. Sarımsağımızın kalitesi de çok iyi." Gencer, geçen yıl deneme amaçlı olarak ektiği 65 dönüm alandan 2 ton verim aldığını ve daha kaliteli bir ürün beklediğini aktardı.

Gencer, "Bu sene 250 dönüm ektim, 350 ton sarımsak bekliyorum" diyerek, Haymana'nın iklim koşullarının sarımsak için son derecede uygun olduğunu ifade etti. Tohumların bu yıl daha kaliteli olacağına ve iş gücünün artabileceğine işaret etti.

Tarım müdürlüğü ve yerel yönetim destekleri

Haymana İlçe Tarım ve Orman Müdürü Ozan Volkan Cihan, bölgenin organik madde bakımından zengin toprak yapısı ve ikliminin sarımsak üretimi için uygun olduğunu belirtti. "Şu an Haymana civarında 270 dekar alanda sarımsak üretimi gerçekleştiriliyor. Amacımız bu alanı büyütmek ve çiftçilerimize alternatif gelir kaynakları sunmak" dedi.

Sarımsak pazarı kurulması önerisi

Haymana Ziraat Odası Başkanı Suat Devran da, "Haymana’da tarım arazisi olarak 1 milyon 650 bin dekar alanımız var. Sarımsak, en büyük ürünlerden biri olacak" diyerek, sarımsağın yaygınlaştırılması için yerel destekler talep edildiğini ifade etti.

Köydeki su problemi

Yaylabeyi Köy Muhtarı Murat Bay, köyde sulu tarımın yapıldığını ve farklı ürünlerin yetiştirildiğini belirtti. Ancak köyün en büyük sorunu olan su eksikliğiyle ilgili, "Devlet Su İşleri köyümüze bir yeraltı barajı yapıyor. Bir an önce tamamlanmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu.

TAHIL ÜRETİMİYLE ÖNE ÇIKAN ANKARA'NIN HAYMANA İLÇESİNDE İLK KEZ SARIMSAK HASADI YAPILDI VE DENEME AMACIYLA BAŞLAYAN ÜRETİMDE 350 TON REKOLTE BEKLENİYOR.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr