Adana'da Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi'nde görev yapan sağlık çalışanları, yaklaşık yedi ay önce gerçekleştirdikleri bir günlük iş bıraktıktan sonra, bu kez üç günlük iş bırakma eylemi gerçekleştirdiler.
Üniversite hastanesi önünde toplanan sağlık çalışanları adına basın açıklamasını asistan doktor Hakan Tokyay yaptı. Tokyay, sağlık çalışanlarının uzun süredir ödeme gecikmeleri, yetersiz çalışma şartları ve deprem sonrası oluşan fiziki eksiklikler nedeniyle ciddi mağduriyet yaşadığını belirtti. Geçen sene bir günlük iş bırakma eylemi yaptıklarını hatırlatan Tokyay, o dönemde dile getirilen sorunların büyük bir kısmının hala çözülmediğini vurguladı.
“Taleplerimizin karşılık bulmaması nedeniyle bugün itibarıyla üç günlük iş bırakma eylemimizi başlatmış bulunuyoruz” diyen Tokyay, amacın vatandaşları mağdur etmek olmadığını ifade etti. Sağlık çalışanlarının fedakarca görev yaptığını ancak tükenme noktasına geldiklerini belirtti.
Tokyay, ayın 15'inde yatırılması gereken taban ödemelerinin geciktiğini, nöbet ücretlerinin zamanında ödenmediğini ve son iki aydır teşvik ödemelerinin yapılmadığını belirterek, “Hiçbir çalışan emeğinin karşılığını alıp alamayacağını düşünerek çalışmak zorunda bırakılmamalıdır” dedi. Ekonomik zorluklarla mücadele ettiklerini vurguladı.
Deprem sonrası hastanedeki belirsizliğin devam ettiğini ifade eden Tokyay, hasarlı alanlar, yetersiz çalışma şartları ve fiziki eksikliklerin hem çalışanları hem de hastaları olumsuz etkilediğini belirtti. “Çalışma alanlarının dahi bulunmadığı bazı birimler var” şeklinde açıklama yaptı.
Tokyay, sağlık çalışanlarının taleplerini sıralayarak, nöbet ücretleri ve taban ödemelerin düzenli ödenmesi, döner sermaye ödemelerinin adil hale getirilmesi ve deprem sonrası hasarlı alanların onarılması gibi konuların acil çözülmesi gerektiğine dikkat çekti. “Amacımız hastalarımızı mağdur etmek değildir. Sesimizi duyurmak ve sorunlarımız için kalıcı çözümler talep etmekteyiz” diye konuştu. Onkolojik hastalar ve acil durumlar için tedavilerin devam edeceği bilgisini veren Tokyay, talepler karşılanmadığı takdirde iş bırakma eylemlerine devam edeceğini belirtti.
BALCALI HASTANESİNDE GÖREV YAPAN SAĞLIK ÇALIŞANLARI, YAKLAŞIK YEDİ AY ÖNCE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ BİR GÜNLÜK İŞ BIRAKMA EYLEMİNDE DİLE GETİRDİKLERİ SORUNLARIN ÇÖZÜME KAVUŞMAMASI NEDENİYLE BU KEZ ÜÇ GÜNLÜK İŞ BIRAKMA EYLEMİ YAPTI.