COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylem Haftası programları kapsamında BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.
Bakan Kurum, İklim Eylemi Haftası çerçevesinde İngiltere’nin başkenti Londra’da temaslarına devam ediyor. Görüşmede Türkiye’nin COP31 hazırlıklarına dair bilgilendirme yapıldı; COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konuları ele alındı.
Sosyal medya hesabından değerlendirmelerde bulunan Bakan Kurum, "COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı bir şekilde değerlendirdik. Temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin önemini bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter’e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum," dedi.
Bakan Bayraktar ise verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, "Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadele ve gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemine dikkat çektik. Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden ve bu kapasiteyi 2035 yılına kadar üç katına çıkarma hedefimizden bahsettik. Ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter’e detaylı bir şekilde aktardık. 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleriyle COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılık içinde hareket ediyoruz. Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının güçlü bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz," ifadelerini kullandı.
BAKAN KURUM VE BAKAN BAYRAKTAR, BM GENEL SEKRETERİ GUTERRES İLE BİR ARAYA GELDİ