Mustafa Kemal Atatürk’ün Sivas’a ilk gelişinin 107’nci yıl dönümü, İlk Adım Anıtı’nda düzenlenen törenle kutlandı.
Mili Mücadele döneminde 19 Mayıs 1919’da Samsun’dan başlayan yolculukta, Erzurum Kongresi’ne giderken Mustafa Kemal Atatürk’ün ilk kez Sivas’a geldiği tarih 27 Haziran 1919’dur. Bu özel gün için Hamidiye Millet Bahçesi’nde bir program hazırlandı.
İlk Adım Anıtı’ndaki törene Sivas il protokolü, askeri personel, emniyet personeli, muharip gaziler, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Tören, Sivas Valisi Yılmaz Şimşek, Garnizon ve 5. Piyade Eğitim Tugay Komutanı Piyade Albay Cüneyt Mutlu ve Belediye Başkanı Adem Yılmaz’ın anıta çelenk sunumu ile başladı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Vali Yılmaz Şimşek, şeref defterini imzaladı.
Törende konuşan Vali Yılmaz Şimşek, "Bazı şehirler vardır ki, tarihin seyrini değiştirir. Sivas; işte bu anlamda yalnızca bir coğrafya değil, Türk milletinin bağımsızlık destanının nakşedildiği ve Cumhuriyetimizin filizlendiği mukaddes bir duraktır. İşgal altındaki yurdumuzu hürriyete kavuşturmak adına yaktığınız bağımsızlık meşalesi, milletimizin makûs talihini değiştirmiş; bu tarihi ve kutlu yürüyüşün en hayati kararlarına Sivas ev sahipliği yapmıştır. Memleketin dört bir yanından gelen cesur delegeler, bu kadim şehirde tek bir yürek olarak bir araya gelmiş, Türkiye Cumhuriyeti’nin sarsılmaz temellerini burada atmıştır. Sivas’ta yankılanan ‘Ya istiklâl ya ölüm’ haykırışı, yalnızca bir direnişin parolası değil, aynı zamanda bağımsız ve güçlü yeni bir devletin doğuşunun müjdesi olmuştur," dedi.
Vali Şimşek'in konuşmasının ardından Halk Oyunları ekibi Sivas Halayı oynayarak etkinliğe renk kattı.
İLK ADIM ANITI'NDA TÖREN DÜZENLENDİ