Türk Kızılay Elazığ aşevinde aşure hazırlığı
Muharrem ayı dolayısıyla Türk Kızılay Elazığ Aşevi'nde kurulan dev kazanlarda aşure hazırlığı gerçekleştirildi. Türk Kızılay Elazığ Şubesi bünyesindeki aşevinde, Muharrem ayı münasebetiyle aşure yapımı için kazanlar yakıldı.
Hijyen kurallarına azami özen gösterilerek yürütülen çalışmalarda, usta aşçılar tarafından malzemeler tek tek işlenerek dev kazanlarda kaynatıldı. Geleneksel lezzetin aslına uygun ve temiz bir ortamda hazırlanması amacıyla özenle işlenen aşurelerin, Muharrem ayının paylaşma ruhuna uygun olarak İzzetpaşa Meydanı başta olmak üzere kentin muhtelif noktalarında vatandaşlara ikram edildi.
Etkinliğin amacı ve mesajı
Türk Kızılay Elazığ Şube Başkanı Rahman Kızılkaya, "Birliğin, beraberliğin, paylaşmanın, kardeşliğin, yardımlaşmanın sembolü olan Muharrem ayını idrak ettiğimizden dolayı, Muharrem ayı içerisindeki Aşure gününde vatandaşlarımızla beraber bu sevinci yaşamak için Türk Kızılay Elazığ Şubesi adına İzzetpaşa Meydanı'nda aşure etkinliği düzenledik. Bu etkinliğimiz, şehrin muhtelif bölgelerinde de insanlarımızla yardımlaşmayı, dayanışmayı, birliği ve beraberliği pekiştirmek amacıyla devam edecektir," dedi.
Kızılkaya, ayrıca aşurelerin Türk Kızılay Elazığ Şubesi’ne ait aşevlerinde özenle hazırlandığını belirterek, "Bu vesileyle tüm vatandaşlarımızın Muharrem ayını kutluyor, hayırlara vesile olmasını diliyorum. Muharrem ayı içerisinde oruç tutan tüm kardeşlerimizin de oruçlarının kabul olmasını, ibadetlerinin kabul olmasını diliyorum," şeklinde konuştu.
Aşure kazanları Türk Kızılay Elazığ Aşevi'nde kaynadı