Amasya’da bu yıl dalları kiraz bastı. Coğrafi işaret tescilli Amasya kirazının hasadı başladı. Kentte, 50 bin ton rekolte bekleniyor. Üretilen kirazların yüzde 30’u Rusya ve Almanya başta olmak üzere çeşitli ülkelere ihraç ediliyor.
Besmele çekerek hasada başladılar
Kiraz hasadı yapılan köylerden Yıkılgan köyünde, üreticiler geçen yıl yaşanan zirai don afeti nedeniyle ürün alamadıkları ağaçlarından sarkan meyveleri Besmele çekerek topladı. Özenle toplanıp kutulara dizilen kirazların dünya pazarlarına yolculuğu başladı.
Kiraz ihracatı Rusya, Almanya ve Irak üzerinde yoğunlaşıyor
Hasat programına katılan Amasya Valisi Önder Bakan, "Bu yıl 28 bin dekar alanda yaklaşık 50 bin ton rekolte bekliyoruz. Üretilen kirazların yüzde 30’u yurtdışına gönderiliyor. İhracatımız Rusya, Almanya, Irak üzerinde yoğunlaşıyor" dedi.
Amasya kirazı lezzetli ve kaliteli
Geçen yıl bahçeleri vuran zirai don afeti nedeniyle ürün alamayan çiftçilerin umutla beklediği hasat vaktinin geldiğini anlatan AK Parti Amasya İl Başkanı Galip Uzun, "Amasya kirazı lezzetiyle, kalitesiyle, ihracata olan katkısıyla şehrimizin en önemli markalarından bir tanesi. Bu yıl bereketli bir sezon geçiyor" diye konuştu.
Hasat programına İl Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Arslan ile Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci de katıldı.
AMASYA’DA BUL YIL DALLARI KİRAZ BASTI. COĞRAFİ İŞARET TESCİLLİ AMASYA KİRAZININ HASADI BAŞLADI. BU YIL 50 BİN TON REKOLTE BEKLENİYOR. KENTTE ÜRETİLEN KİRAZLARIN YÜZDE 30’U RUSYA VE ALMANYA BAŞTA OLMAK ÜZERE ÇEŞİTLİ ÜLKELERE İHRAÇ EDİLİYOR.