24.06.2026-16:01 (Son Güncelleme:24.06.2026-16:01)

ABD dışişleri bakanı Rubio, BAE devlet başkanı Al Nahyan ile görüştü

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, BAE’de Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan ile görüşerek İran ile mutabakatı ele aldı.

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, üç gün sürecek Körfez turu kapsamında Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) temaslarına başladı. Rubio, Abu Dabi’de BAE Devlet Başkanı Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan ile çalışma yemeğinde bir araya geldi.

Taraflar, Trump’ın İran ile imzaladığı mutabakat zaptını ele aldı ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tommy Pigott görüşmeye ilişkin yaptığı açıklamada, "Taraflar, Başkan Trump’ın İran ile imzaladığı mutabakat zaptını, Hürmüz Boğazı’ndan tam ve güvenli geçişin sağlanmasına yönelik çabaları ve bölgede barış ile istikrarın önemini ele aldı" dedi. Pigott ayrıca, Rubio’nun "ABD’nin BAE’nin güvenliğine olan bağlılığını yeniden teyit ettiğini" belirtti.

Çalışma yemeğine BAE Ulusal Güvenlik Danışmanı Şeyh Tahnun bin Zayed Al Nahyan ve BAE Dışişleri Bakanı Şeyh Abdullah bin Zayed Al Nahyan’ın da aralarında bulunduğu üst düzey yetkililer katıldı.

Rubio, yarın sona erecek Körfez turu kapsamında Kuveyt ve Bahreyn’i de ziyaret edecek. Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tommy Pigott, Rubio’nun Bahreyn’de Körfez İşbirliği Konseyi (GCC) temsilcileriyle bir araya gelmesinin beklenildiğini ifade etti. Konsey, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar, Bahreyn ve Umman’ı kapsamaktadır.

ABD DIŞİŞLERİ BAKANI MARCO RUBİO, KÖRFEZ TURU KAPSAMINDA GELDİĞİ BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ'NDE (BAE) DEVLET BAŞKANI ŞEYH MUHAMMED BİN ZAYED AL NAHYAN İLE GÖRÜŞTÜ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr