Bursa İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı Nilüfer Sağlık Hayat Merkezi’nde görevli Diyetisyen Tuğçe Ünal, yaz mevsiminde su tüketiminin önemini vurguladı. Diyetisyen Ünal, sıcaklıkların artmasıyla vücuttaki sıvı ve mineral kayıplarının arttığını belirterek, yetişkin bireyler için günlük 2-2,5 litre su tüketiminin önerildiğini ifade etti. Dışarıda çalışanlar ve spor yapan bireyler için bu miktarın arttırılabileceğini belirtti. Sıvı tüketimini desteklemek adına şekersiz kompostolar, ayran ve maden suyunun sağlıklı alternatifler olduğuna dikkat çekti.
Sağlıklı beslenme için "4 yapraklı yonca" modelini öneren Ünal, her bir yaprağın farklı bir besin grubunu temsil ettiğini kaydetti. Bu gruplar; et grubu, tahıllar, süt ve süt ürünleri ile sebze ve meyvelerden oluşmaktadır. Tabağında en az üç yaprağını bulunduran bireylerin sağlıklı beslendiğini belirten Ünal, yaz aylarında sadece meyve ile öğün geçiştirmenin sağlıklı olmadığını vurguladı.
Ayrıca, bu sezon zayıf beslenme tercih edilirken protein ihtiyacının göz ardı edilmemesi gerektiğini söyleyerek, protein eksikliğinin kas kaybına neden olabileceğini belirtti.
Zehirlenmelere dikkat! Yaz aylarında gıda zehirlenmesi vakalarının artabileceğini söyleyen Ünal, açıkta satılan ve hijyenik olmayan gıdaların tüketiminden kaçınılması gerektiğinin altını çizdi. Marketten alınan ürünlerin en geç 1 saat içinde buzdolabına konması gerektiğini vurguladı.
Yemek pişirme ve muhafaza yöntemlerine de değinen Diyetisyen Ünal, yağda kızartma yerine fırınlama, ızgara ve buharda pişirme gibi yöntemlerin tercih edilmesini önerdi. Günlük pişirilen yemeklerin buzdolabında en geç yarım saat içinde saklanması gerektiğini belirtti.
Son olarak, Bursa’da bulunan 14 sağlıklı hayat merkezinde ücretsız diyetisyen danışmanlığı, fizyoterapist ve psikolog gibi hizmetlerden faydalanılabileceğini sözlerine ekledi.
DİYETİSYEN TUĞÇE ÜNAL: 4 ADIMDA YAZ MEVSİMİNİ SAĞLIKLI GEÇİREBİLİRSİNİZ.