Milli Savunma Bakanlığı ve Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı tarafından hayata geçirilen uygulama ile birlikte 57. Piyade Alayı Şehitliği ve Şehitler Abidesi’nde 2. Kolordu Komutanlığına bağlı 57. Alay tarafından Saygı Nöbeti uygulaması başlamıştır.
Çanakkale Muharebeleri’nin kahramanları arasında yer alan 57. Piyade Alayı’nın aziz hatırasını yaşatmak amacıyla gerçekleştirilen bu uygulama, ziyaretçilere Çanakkale ruhunu daha güçlü bir biçimde hissettirmeyi amaçlamaktadır. Dönemin askeri kıyafetleriyle nöbet tutan askerler, kahramanlık destanını gelecek nesillere aktarmaktadır.
Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başka İsmail Kaşdemir, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Milli Savunma Bakanlığımızın talimatlarıyla ve Gelibolu 2’nci Kolordu Komutanlığı’nın bünyesinde oluşturulan 57’nci Alay Birliği, Çanakkale Tarihi Alan’da nöbet görevlerini icra ediyorlar. Nöbet değişimlerindeki ritüeller, ziyaretçilerin yoğun ilgisini çekiyor ve buraya olan ilgiyi artırıyor.” dedi.
Başkan Kaşdemir, sözlerine şöyle devam etti: “Amacımız burada daha fazla ilgi oluşturmak, Çanakkale’nin ruhunu her zaman canlı tutmak. Ziyaretçi akını artmakta ve bu bir hayalimiz. Bir gün tüm Türkiye halkının Çanakkale’yi ziyaret etmesini istiyoruz.” Ayrıca, milli savunma ve kolordu komutanlığına verdikleri destek için teşekkür etti.
Tarihi Alan’da 57. Alay nöbete devam ediyor