Salihli'de zeytin güvesi ile mücadele uyarısı
Manisa’nın Salihli ilçesindeki Tarım ve Orman Müdürlüğü, zeytin üreticilerine zeytin güvesine karşı mücadele konusunda önemli bir uyarıda bulundu. Yapılan açıklamada, özellikle ilçenin yüksek kesimlerindeki zeytinliklerde ilaçlama zamanının geldiği vurgulandı.
Müdürlükten yapılan duyuruya göre, Gökeyüp, Poyraz, Kemer, Kurttutan, Hacıhıdır, Bozdağ ve benzeri yüksek rakımlı mahallelerde zeytinliği bulunan üreticilerin, zeytin güvesinin meyve nesline karşı ilaçlama yapmaları gerektiği bildirildi.
Ayrıca, Salihli’nin ova ve kırtaban bölgelerinde zeytin güvesi meyve neslinin yoğunluğunun devam ettiği vurgulanarak, bu bölgelerde zeytin üretimi yapan çiftçilere ikinci bir ilaçlama yapmaları tavsiye edildi.
Yetkililer, zeytin güvesine karşı zamanında yapılacak mücadelenin ürün kayıplarını önlemek ve verimi korumak açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, üreticilerin belirtilen tarihlere uymalarını istedi.
MANİSA’NIN SALİHLİ İLÇESİNDEKİ TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ, ZEYTİN ÜRETİCİLERİNE ZEYTİN GÜVESİNE KARŞI MÜCADELE KONUSUNDA ÖNEMLİ BİR UYARIDA BULUNDU. YAPILAN AÇIKLAMADA, ÖZELLİKLE İLÇENİN YÜKSEK KESİMLERİNDEKİ ZEYTİNLİKLERDE İLAÇLAMA ZAMANININ GELDİĞİ BELİRTİLDİ.