Adana’nın Pozantı ilçesinde, yaban hayatının güçlendirilmesi ve ekolojik dengenin korunmasına katkıda bulunmak amacıyla 300 kınalı keklik doğaya salındı.
Adana Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 7. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen bu çalışma, Keklik Üretme İstasyonu’nda üretilen kekliklerin Pozantı ilçesine bağlı Gökbez Mahallesi Harap mevkisindeki dağlık alana salınmasını içeriyor.
Bu proje çerçevesinde, yaban hayatı popülasyonunun artırılması ve doğal dengenin korunması ile kene ve süne gibi zararlılarla biyolojik mücadeleye destek olma hedefleri doğrultusunda keklikler, ekolojik özellikleri dikkate alınarak belirlenen alanlara bırakıldı.
Etkinliğe Pozantı Kaymakamı Muhammet Cengiz, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Sinan Gül, Pozantı Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü Metin Kaya, kurum müdürleri ve muhtarların yanı sıra öğrenciler de katıldı. Programa katılan öğrencilere, kekliklerin doğaya bırakılması amacı ve yaban hayatının korunması yönünde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verildi.
ADANA'NIN POZANTI İLÇESİNDE YABAN HAYATININ GÜÇLENDİRİLMESİ VE EKOLOJİK DENGENİN KORUNMASINA KATKI SAĞLAMAK AMACIYLA DOĞAYA 300 KINALI KEKLİK SALINDI.