23.06.2026-10:59 (Son Güncelleme:23.06.2026-10:59)

Ordu’nun Kırkızlar mevkisinde orman gülleri çiçek açtı

Ordu'nun Kumru ilçesindeki Kırkızlar mevkisinde endemik kırmızı orman gülleri açarak doğaseverlerin ilgisini çekti.

Ordu’nun Kumru ilçesindeki Düzoba Yaylası’nda, yalnızca Kırkızlar mevkisinde görülen orman gülleri çiçek açtı.

Kuzey Anadolu'nun doğal zenginliklerinden biri olan orman gülleri, Ordu’nun birçok yaylasında sarı renkte açarken, Düzoba Yaylası’nın Kırkızlar mevkisinde ise kırmızı renk ile gözler önüne serilmektedir. Bölge halkı, bu farklı rengin ardında yer alan hikayenin uzun yıllardır anlatıldığını ifade ediyor.

Halk arasında yayılan bir hikayeye göre, kırk kız kardeş arasında yaşanan bir anlaşmazlık sonrasında, bahsedilen çiçeklerin kırmızı renge büründüğü inancı bulunmaktadır. Bu inanış nedeniyle, bölge ‘Kırkızlar’ adıyla anılmaktadır.

Kırkızlar mevkisinde yetişen kırmızı orman gülleri, hem görünümü hem de kokusuyla dikkat çekmektedir. Her yıl belirli dönemlerde açan bu çiçekler, özellikle fotoğraf tutkunları ve doğaseverler tarafından ilgiyle karşılanmaktadır.

Yerel halk, bu doğal güzelliklerin korunmasını ve kırmızı orman güllerinin gelecek nesillere aktarılmasını sağlamak amacıyla Kırkızlar mevkisinin koruma altına alınmasını talep etmekte, böylece bölgenin doğal yapısının da sürdürülebilirliğini sağlamak istemektedir.

ORDU'NUN KUMRU İLÇESİNDEKİ DÜZOBA YAYLASI'NDA, BÖLGEDE YALNIZCA KIRKIZLAR MEVKİSİNDE GÖRÜLEN ORMAN GÜLLERİ ÇİÇEK AÇTI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr