MUSKİ Genel Müdürlüğü, Marmaris ilçesindeki üç terfi merkezinde yaklaşık 17 milyon TL değerinde yatırımla gerçekleştirdiği kaba ızgara değişimiyle atık su sistemindeki arıza ve tıkanmaların önüne geçiyor. Eskiyen sistemlerin yenilenmesiyle altyapının daha sağlıklı, kesintisiz ve verimli şekilde çalışması sağlanacak.
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın çevre odaklı ve modern altyapı hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdüren Muğla Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü, Marmaris’te projelerini hayata geçirmeye devam ediyor. Üç terfi merkezinde, kullanım ömrünü tamamlayan kaba ızgaralar 17 milyon TL’lik yatırımla yenileniyor ve atık su sisteminin daha sürdürülebilir, verimli ve arızalara karşı dayanıklı hale getirilmesi sağlanıyor.
Yenileme çalışmasıyla sistem verimliliği artırıldı. Marmaris terfi merkezlerinde eskiyen kaba ızgaralar nedeniyle atık su sisteminde tıkanma, arıza ve buna bağlı işletme aksaklıkları yaşanıyordu. Kullanım ömrünü tamamlayan ekipmanlar, terfi merkezlerinin verimli çalışmasını olumsuz etkileyerek sık sık arızalara neden oluyordu. MUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan inceleme ve planlamaların ardından, terfi merkezlerindeki eski kaba ızgaralar modern ve dayanıklı ekipmanlarla yenilendi. Gerçekleştirilen iyileştirmelerle sistemin arıza risklerine karşı daha dayanıklı hale getirilmesi ve bakım ihtiyacının azaltılması sağlandı. Bu sayede işletme süreçlerinin daha düzenli ve kesintisiz işlemesi hedefleniyor.
Bunun yanında vatandaşlar tarafından atık su hatlarına atılan ıslak mendil, plastik poşet, hijyen ürünleri ve benzeri katı atıklar, pompa ve ekipmanlarda tıkanmalara ve ciddi arızalara yol açarak bakım ve onarım maliyetlerini de artırıyor. Bu tür atıkların kanalizasyon sistemine atılmaması, altyapının sağlıklı çalışması ve hizmet sürekliliğinin korunması açısından oldukça önemli.
“Atıksu hatlarını çöp kutusu olarak kullanmayın” şeklinde uyarılarda bulunan MUSKİ İşletmeler 2. Bölge Dairesi Başkanı Serdar Aldemir, "Marmaris’teki atık sistemlerinin daha sağlıklı ve kesintisiz çalışması için üç terfi merkezimizde yaklaşık 17 milyon TL’lik yatırım ile kaba ızgara değişimlerini gerçekleştirmekteyiz. Mevcut ızgaralar zaman içinde işlevini kaybettiği için tıkanmalar, arızalar ve işletme maliyetlerinde artış yaşanıyordu. Yapılan değişimlerle birlikte terfi merkezlerimizin daha verimli çalışmasını, arıza riskinin azaltılmasını ve kamu kaynaklarının daha etkin kullanılmasını hedefliyoruz. Burada vatandaşlarımızın desteği de çok önemli. ıslak mendil, meyve, plastik poşet, hijyen ürünleri ve benzeri katı atıkları kesinlikle atık su hatlarına atmamalıdırlar. Bu tür malzemeler kanalizasyon sistemlerimize büyük zararlar vermekte, pompalarımızı ve ekipmanlarımızın arızalanmasına neden olmaktadır ve sonuç olarak hizmet maliyetlerimizi artırmaktadır. MUSKİ olarak altyapımızı güçlendirmeye devam ederken, vatandaşlarımızdan da özellikle atık su hatlarını çöp kutusu gibi kullanmamalarını önemle rica ediyoruz. Daha temiz ve sağlıklı bir sürdürülebilir çevre için bu hassasiyetin hepimizin ortak sorumluluğu olduğunu unutmayalım" şeklinde konuştu.
MUSKİ’DEN MARMARİS’TE ATIK SU ALTYAPISINA 17 MİLYON TL’LİK YATIRIM