24.06.2026-18:56 (Son Güncelleme:24.06.2026-18:56)

Muğla, uluslararası düzeyde dünya konseyi üyeliğine seçildi

Muğla, 2026-2029 dönemi Dünya Konseyi üyeliğine seçilerek uluslararası alanda önemli bir başarı elde etti.

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Genel Kurulu kararıyla 2026-2029 dönemi Dünya Konseyi üyeliğine seçildi. Madrid, Roma, Barselona, Vancouver, Mexico City, Buenos Aires, Jakarta ve Seul gibi dünyanın önde gelen kentlerinin yer aldığı konseyde Muğla da yer alacak.

Bu başarı, Muğla Büyükşehir Belediyesi'nin uluslararası alandaki temsiliyetini güçlendirmektedir. UCLG Genel Kurulu’nda alınan karar doğrultusunda, Muğla, dünyanın farklı coğrafyalarından yerel yönetimlerin temsil edildiği karar alma mekanizmalarında söz sahibi olacak. Bu üyelik, kentin uluslararası yerel yönetim ağlarındaki görünürlüğünü ve etkinliğini artıracak.

Başkan Aras Tanca’da iklim zirvesinde konuştu

UCLG Dünya Kongresi’ne katılan Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kongre kapsamındaki UCLG MEWA Kültür ve Turizm Komitesi Başkanlığı görevinde, "COP31: Akdeniz Şehirleri ve Bölgelerinin Konumlandırılması" başlıklı oturumda konuşma gerçekleştirdi.

Başkan Aras, Muğla’nın bin 500 kilometrelik kıyı şeridi, zengin biyoçeşitliliği ve turizm ile tarıma dayalı ekonomik yapısıyla iklim krizinin etkilerini doğrudan yaşayan kentlerden biri olduğunu belirtti. İklim değişikliğiyle mücadelenin uluslararası ve bölgesel iş birlikleriyle mümkün olduğunu ifade etti.

Dünya kenti Muğla hedefi

Muğla’yı doğası, kültürü, turizmi ve tarımsal üretimiyle Akdeniz’den dünyaya açılan bir kent olarak konumlandırdıklarını açıklayan Başkan Aras, "Dünya Kenti Muğla hedefimiz doğrultusunda uluslararası iş birliklerini güçlendirmeye, kentimizin iklim dayanıklılığını artırmaya ve yerel değerlerimizi küresel ölçekte görünür kılmaya devam edeceğiz" dedi.

Başkan Aras, ayrıca Türkiye’nin ev sahipliğine aday olduğu COP31 sürecinin hem Muğla hem de dünya için önemli fırsatlar sunduğunu belirterek, fosil yakıtlardan çıkış ve adil dönüşüm konularında güçlü iş birliklerinin önemine dikkat çekti.

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Dünya Konseyi üyeliğiyle birlikte küresel ölçekte yerel yönetim politikalarının şekillendirilmesine katkı sunarken, kentin uluslararası platformlardaki temsil gücünü de daha ileriye taşıyacak.

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, DÜNYA BELEDİYELER BİRLİĞİ (UCLG) GENEL KURULU KARARIYLA 2026-2029 DÖNEMİ DÜNYA KONSEYİ ÜYELİĞİNE SEÇİLDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr