MKEBAYİDER Genel Kurulu Gerçekleştirildi
Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Bayileri ve İş Adamları Derneği’nin (MKEBAYİDER) olağan genel kurul toplantısı, 19 Haziran 2026 tarihinde Ankara'da yapıldı. Genel kurul, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı.
Mustafa Öztürk Yeniden Seçildi
Yapılan seçimler sonucunda mevcut başkan Mustafa Öztürk, üyelerin oy çokluğuyla yeniden MKEBAYİDER Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine seçildi. Seçim sonuçlarının ardından bir konuşma yapan Öztürk, derneğin faaliyetleri ve hedefleri hakkında bilgi sundu.
Derneğin Temel Amacı
Öztürk, MKEBAYİDER’in, kar amacı gütmeyen ve bağımsız bir mesleki dayanışma derneği olduğunu belirtti. Derneğin amacı; Makine ve Kimya Endüstrisi A.Ş. ile özel üretici firmalar tarafından üretilen veya ithal edilen ürünlerin ticaretini gerçekleştiren bayileri ve iş insanlarını ortak bir çatı altında toplamak olarak ifade edildi.
İşbirliğini Güçlendirme Vurgusu
Birlik ve beraberliği güçlendirmeyi hedeflediklerini vurgulayan Öztürk, MKE bayileri ile kurum arasındaki sosyal ve mesleki bağların etik kurallar çerçevesinde geliştirilmesine önem verdiklerini kaydetti. Ayrıca, savunma sanayisinin gelişimine katkı sağlayacak projeler üretme ve katma değerli ürünler geliştirmeye yönelik iktisadi teşekküller kurma hedefinde olduklarını belirtti.
Sektör Sorunlarının İstişaresi
Genel kurul toplantısında üyeler, sektörün mevcut durumu ile ticari faaliyetleri sırasında karşılaştıkları mesleki sorun ve talepleri de karşılıklı istişare etme fırsatı buldu.
MAKİNE VE KİMYA ENDÜSTRİSİ KURUMU BAYİLERİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ'NİN (MKEBAYİDER) OLAĞAN GENEL KURULUNDA MEVCUT BAŞKAN MUSTAFA ÖZTÜRK, ÜYELERİN OY ÇOKLUĞUYLA YENİDEN YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞINA SEÇİLDİ.