22.06.2026-13:17 (Son Güncelleme:22.06.2026-13:17)

Meram'da konteyner temizlikleri hız kazandı

Meram'da yaz aylarında konteyner temizlik ve dezenfeksiyon çalışmaları artarak devam ediyor.

Hedef: Daha temiz ve sağlıklı bir Meram

Hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte Konya’nın merkez Meram ilçesinde konteynerlerin temizlik ve dezenfeksiyon çalışmaları da hız kazandı. Meram Belediyesi, temiz ve sağlıklı bir çevre için yıl boyunca sürdürdüğü konteyner temizlik çalışmalarını yaz aylarında daha sık aralıklarla gerçekleştiriyor.

Özellikle sıcak havalarda oluşabilecek kötü kokuların önüne geçmek, bakteri oluşumunu engellemek ve sinek ile haşere üremesini azaltmak amacıyla ekipler ilçe genelinde yoğun mesai harcıyor. Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, bu kapsamda özel yıkama araçlarıyla konteynerlerin hem iç hem de dış yüzeylerini detaylı bir şekilde temizliyor.

Basınçlı su ve çevre dostu dezenfektanlarla gerçekleştirilen uygulamalarda konteynerler köpükle yıkanarak, kötü koku oluşumunu engelleyen özel solüsyonlarla hijyenik hale getiriliyor. Böylece hem çevre temizliği sağlanıyor hem de vatandaşların günlük yaşam konforu artırılıyor.

Yaz boyunca temizlik çalışmaları devam edecek

Meram Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, yaz aylarında konteyner temizliklerinin daha da önem kazandığına dikkat çekilerek, "Yükselen hava sıcaklıklarıyla birlikte konteynerlerde kötü koku, bakteri, sinek ve larva oluşumu riski artmaktadır. Ekiplerimiz bu olumsuzlukların önüne geçmek amacıyla ilçemiz genelindeki yer altı ve yer üstü tüm konteynerlerde düzenli temizlik ve dezenfekte çalışmaları yürütmektedir." ifadesine yer verildi.

Vatandaşların daha temiz, sağlıklı ve huzurlu bir çevrede yaşamalarını sağlamak adına çalışmaların yaz boyunca aynı titizlik ve hassasiyetle sürdürüleceği belirtildi.

Çevre temizliği ve halk sağlığı

Açıklamada ayrıca, çevre temizliğinin yalnızca görüntü açısından değil, halk sağlığı bakımından da büyük önem taşıdığına vurgu yapılırken, vatandaşlardan çevre temizliği konusunda duyarlılık göstermeleri istendi. Atıkların konteynerlerin içine bırakılması ve çevre temizliğine özen gösterilmesi halinde yürütülen çalışmaların daha etkili sonuç vereceği bildirildi.

Meram Belediyesi ekiplerinin ilçenin dört bir yanında temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir çevre için ortaya koyduğu çalışmaların, ancak vatandaşların desteğiyle tam anlamıyla başarıya ulaşacağı hatırlatıldı.

MERAM BELEDİYESİ, TEMİZ VE SAĞLIKLI BİR ÇEVRE İÇİN YIL BOYUNCA SÜRDÜRDÜĞÜ KONTEYNER TEMİZLİK ÇALIŞMALARINI YAZ AYLARINDA DAHA SIK ARALIKLARLA GERÇEKLEŞTİRİYOR.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr