Marmaris Belediyesi, yaya güvenliğini artırmak ve trafiğe kapalı alanlarda düzeni sağlamak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) uygulamasını genişletti. İlçe merkezi ve Uzunyalı sahil hattında toplam 36 kamerayla denetim gerçekleştiriliyor.
Kent estetiğini koruma, yaya güvenliğini artırma ve trafiğe kapalı alanlarda düzen sağlama hedefleriyle, EDS uygulaması ilçe merkezi, yat limanı ve çarşı bölgesinden sonra şimdi de Uzunyalı sahil hattında devreye alındı.
Marmaris Belediyesi, eski demir bariyerleri kaldırarak daha modern bir denetim modeline geçiş yaptı. Belirlenen noktalara yerleştirilen akıllı kamera sistemleri ile giriş-çıkış ihlalleri otomatik olarak tespit ediliyor.
Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, 207. Sokak’tan başlayarak yaklaşık 3 kilometrelik Uzunyalı sahil hattı boyunca 17 EDS kamerası yerleştirildi. Kamera noktaları uyarı levhalarıyla işaretleniyor ve plaka tanıma özelliği ile ihlaller kayıt altına alınıyor. Uzunyalı sahil hattında 11, çarşı ve ilçe merkezinde ise toplam 19 EDS kamerası ile denetim yapılıyor.
Uzunyalı sahil hattının yanı sıra, Tepe Mahallesi gibi farklı giriş noktalarındaki EDS kameraları ile yaya bölgelerinde araç girişleri düzenli olarak denetleniyor. EDS denetimlerine ek olarak, Zabıta Müdürlüğü ekipleri de sahadaki uygulamaları desteklemek için düzenli kontroller gerçekleştiriyor.
Belediye yetkilileri, sahil hattının yayalar için güvenli ve konforlu bir yaşam alanı olarak korunmasının önemine dikkat çekerek, motosiklet, elektrikli bisiklet, scooter ve bisiklet kullanıcılarını uyarı levhalarında belirtilen alanlara giriş yapmamaları konusunda hassasiyet göstermeye davet etti.
Yapılan açıklamalarda, bariyerlerin kaldırılmasının bu alanların trafiğe açıldığı anlamına gelmediği vurgulanırken, trafiğe kapalı alanlara izinsiz giriş yapan araçların EDS kameraları tarafından tespit edilerek otomatik cezai işleme tabi tutulacağı belirtildi. Belediye, uygulamanın hem kent estetiğini koruyacağına hem de yaya güvenliğini artıracağına inandığını ifade ederek, vatandaşlardan trafik işaret ve levhalarına dikkat etmelerini istedi.
MARMARİS’TE EDS AĞI GENİŞLİYOR