Malatya’da 147 bin 22 öğrenci karne alarak yaz tatiline başladı.
2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle Malatya genelinde karne heyecanı yaşanırken, Battalgazi ilçesindeki Zafer Mahallesi’nde bulunan Cengiz Topel İlkokulu’nda düzenlenen törenle öğrencilere karneleri verildi. Törende konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Bakır, toplamda 153 bin 430 öğrenciden 147 bin 22’sinin karne aldığını belirtti ve eğitim sürecindeki 877 okul ile 13 bin 136 öğretmenin katkı sunduğunu vurguladı.
Bakır, deprem sonrası eğitim altyapısının güçlendirildiğini de ifade ederek, 77 yeni okul ve 12 güçlendirme çalışmasıyla birlikte toplam 89 eğitim yatırımının tamamlandığını, ayrıca bin 443 yeni dersliğin hizmete alındığını kaydetti.
Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, öğrencileri tebrik ederek yaz tatilinin verimli geçirilmesi gerektiğine dikkat çekti ve kütüphane ile spor yatırımlarına vurgu yaptı. Vali Seddar Yavuz ise Türkiye’nin kendi medeniyet değerleriyle geleceğe yürümesi gerektiğini belirterek öğrencilere başarılar diledi.
Konuşmaların ardından öğrencilere karneleri dağıtıldı. Törene, Vali Seddar Yavuz, Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, Yeşilyurt Belediye Başkanı Prof. Dr. İlhan Geçit, Battalgazi Kaymakamı, İl Emniyet Müdürü Kayhan Ay, İl Milli Eğitim Müdürü Behçet Bakır, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.
KARNE DAĞITIM TÖRENİNE VALİ SEDDAR YAVUZ DA KATILDI