23.06.2026-16:39 (Son Güncelleme:23.06.2026-16:39)

Kaybolduktan sonra alzaymır merkezinde yeniden hayata tutundu

Gaziantep’te alzaymır hastası Mehmet Sait Dayak, kaybolduktan sonra Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi sayesinde hayatına yeniden yön buldu.

Gaziantep’te yaşayan alzaymır hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda dolaşırken yolunu kaybetti. Saatlerce evini arayan Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi personelleri tarafından bulundu. 2023 yılında yaşanan bu olay, Dayak için hayatında yeni bir dönemin başlangıcını temsil etti.

Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Binevler Mahallesi'nde ailesiyle yaşayan 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzaymır hastalığı nedeniyle kaybolduktan sonra Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı merkeze yönlendirildi. Aynı durumu paylaşan danışanlarla birlikte hizmet alan Dayak, üç yıldır haftanın iki günü merkeze düzenli olarak gelerek fiziksel ve sosyal destek programlarına katılmaktadır. Akıl ve Zeka Oyunları sınıfında hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştiriyor.

Mehmet Sait Dayak, merkezin hayatındaki yerini “Bu merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum” sözleriyle ifade etti. Merkez, ona “kendi evi kadar rahat ve huzurlu” bir ortam sunduğunu belirten Dayak, “Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim” dedi.

Merkezden önce uyku problemi yaşadığını belirten Dayak, “Günün önemli bir kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim kalmadı” şeklinde konuştu. Sosyalleşmenin ve etkinliklerin kendisine iyi geldiğini vurgulayan Dayak, “Buradaki diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor” ifadesinde bulundu.

Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak, eşinin emeklilik döneminde giderek içine kapanık bir hale geldiğini belirterek, “Bu durum onu daha asabi biri yaptı. Merkezde danışan olduktan sonra ise daha sakin ve iletişim kurabilen biri haline geldi. Artık eşimle daha çok sohbet edebiliyoruz” dedi.

GAZİANTEP’TE YAŞAYAN ALZHEİMER HASTASI MEHMET SAİT DAYAK, YILLARDIR BİLDİĞİ SOKAKLARDA GEZERKEN YOLUNU KAYBETTİ. SAATLERCE EVİNİ ARAYAN DAYAK’I ALZHEİMER MERKEZİ PERSONELLERİ BULDU. 2023 YILINDA YAŞANAN BU TESADÜF, MEHMET AMCANIN HAYATINDA YENİ BİR DÖNEMİN BAŞLANGICI OLDU.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr