Kastamonu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, kene gibi zararlılarla mücadele etmek amacıyla doğaya bin 200 kınalı keklik saldı. Salım işlemi, merkez ilçeye bağlı Hacımuharrem köyünde, ava kapalı bir alanda gerçekleştirildi.
Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından desteklenen bu proje kapsamında, kekliklerin yanı sıra İhsangazi ve Hanönü ilçelerinde de salım yapıldığı belirtildi. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, “Bugün burada biyolojik mücadele kapsamında Kastamonu ilimizde bin 200 keklik salınımı gerçekleştireceğiz. Hacımuharrem köyünde toplamda bu sayıyı ulaştırıyoruz. Hayırlı uğurlu olsun.” dedi.
Hacımuharrem köyü muhtarı Kadir Çavdarcı ise, “Köyümüzde böcek türleri oldukça fazla. Bunlardan korunmak amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığı’na başvurarak keklik salınmasını talep ettik. Bugün bu amaca yönelik keklikler doğaya salındı. Tarım ve Orman Bakanlığı’na, Milli Parklar Müdürlüğümüze çok teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
Konuşmalar sonrası, keklikler TKDK İl Koordinatörü Ahmet Kuyulu, Doğa Koruma ve Milli Parklar 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, Kastamonu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Yalçın Uyanık ve yerel vatandaşların katılımıyla doğaya salındı.
KASTAMONU DOĞA KORUMA VE MİLLİ PARKLAR MÜDÜRLÜĞÜ'NCE DOĞAYA BAŞTA KENE OLMAK ÜZERE BİYOLOJİK MÜCADELE İÇİN BİN 200 KINALI KEKLİK SALINDI.