22.06.2026-16:46 (Son Güncelleme:22.06.2026-16:46)

İzban’da butonlu kapı dönemi yeniden başlıyor

İzban, 1 Temmuz'dan itibaren butonlu kapı sistemine geçerek enerji tasarrufu ve konforu artırmayı hedefliyor.

İzmir’deki banliyö tren sistemi İZBAN, pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla durdurulan dokunmatik kapı sistemine, 1 Temmuz 2026 itibarıyla yeniden geçiyor. Bu uygulama ile enerji tasarrufu sağlanması ve yaz aylarında vagon içi serinliğin korunması hedefleniyor.

İZBAN, İzmir’in kavurucu yaz sıcaklarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfını azaltmak amacıyla eski normallere geri dönüyor. Korona virüs pandemisi sırasında devreye alınan otomatik kapı açılma sistemi yerini yeniden butonlu sisteme bırakacak. Artık yolcular, inip binecekleri kapıları buton yardımıyla kendileri açacaklar.

Mevcut sistemde, duraklarda yolcu inmeyen kapıların otomatik olarak açılması içerdeki serin havanın dışarı kaçmasına ve klimaların fazla enerji harcamasına neden oluyordu. Avrupa’daki modern raylı sistemlerde standart olan dokunmatik kapı uygulamasına geçiş ile sadece yolcu alıp veren kapılar açılacak. Bu sayede vagonların içindeki serin hava korunurken, klima eforu da azaltılarak tonlarca karbon salınımı engellenecek.

İzmirli vatandaşların pandemi öncesinde aşina olduğu sistemin kullanımı oldukça pratik. Tren durağa yaklaştığında kapı butonlarındaki kırmızı ışık, kapıların açılması için uygun olmadığını gösterirken; güvenli biniş ve iniş sağlandığında yanacak yeşil ışık, sistemin aktif olduğunu belirtecek. Yolcular butona hafifçe dokunarak kapıyı açabilecekler.

1 Temmuz 2026 itibarıyla tüm İZBAN trenlerinde uygulanacak bu çevreci ve tasarruf odaklı uygulama için istasyonlarda ve tren içlerinde bilgilendirme anonsları yapılacak.

İZBAN’DA, PANDEMİ DÖNEMİNDE BULAŞ RİSKİNİ AZALTMAK AMACIYLA GEÇİCİ OLARAK DURDURULAN 'DOKUNMATİK KAPI' SİSTEMİNE 1 TEMMUZ İTİBARIYLA YENİDEN GEÇİLİYOR.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr