23.06.2026-11:27 (Son Güncelleme:23.06.2026-11:27)

Elazığ'da meyve ağaçlarında bereket dönemi başladı

Elazığ'da yüzyılın don olayından sonra bu yıl yüksek verim bekleniyor. Yağışlar bahçelerdeki durumu olumlu etkiledi.

Elazığ’da geçen yıl meydana gelen yüzyılın don olayı nedeniyle meyve ağaçlarında büyük hasarlar oluşmuştu. Ancak bu yıl mevsim normallerinde seyreden yağışlar, bahçelerde yüksek verim ve rekolte beklenmesine yol açtı.

Tüm Türkiye’yi etkileyen ve tarım sektöründe önemli zararlara yol açan zirai don afeti, Elazığ’daki meyve ağaçlarında da etkisini gösterdi. Geçtiğimiz yıl meyvelerin çürümesiyle birlikte, bahçelerde bol miktarda boş dal kalmıştı. Bu sezon ise hava koşullarının iyileşmesi ve kış ile bahar aylarında düşen yağış miktarı, bahçelerdeki durumu olumlu yönde değiştirdi.

Hava sıcaklıklarının mevsim normallerine dönmesiyle birlikte, Elazığ genelindeki meyve bahçelerinde bu yıl çok sayıda meyve çeşitlerinde, yaşanan kayıpların telafi edileceği düşünülüyor. Özellikle elma, kayısı, kiraz, vişne, ceviz, dut, badem ve çilek gibi ürünlerde yüksek rekolte bekleniyor.

Yurtbaşı beldesinde babasıyla birlikte bahçe işlerine bakan Miraç Akyol, “Geçen sene büyük bir don olayı yaşandı. O yüzden fazla bir sebze ve meyve olmadı. Bu sene Allah’a şükürler olsun ki sebzelerimiz, meyvelerimiz yetişti. Güzel ve bereketli bir sezon. İnşallah bir sıkıntı çıkmazsa bu dönemin güzel geçeceğini düşünüyoruz.” ifadelerini kullandı.

ELAZIĞ'DA GEÇEN YIL YAŞANAN "YÜZYILIN DON OLAYI" NEDENİYLE MEYVE AĞAÇLARININ BÜYÜK HASAR GÖRMESİNİN ARDINDAN, BU YIL MEVSİM NORMALLERİNDE SEYREDEN YAĞIŞLAR SAYESİNDE BAHÇELERDE YÜKSEK VERİM VE REKOLTE BEKLENİYOR

Haber365
bilgi@haber365.com.tr