27.06.2026-11:40 (Son Güncelleme:27.06.2026-11:40)

Başkan Tugay, Kınık’ta muharrem lokmasını paylaştı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Kınık’ta muharrem ayı lokmasını yurttaşlarla paylaştı ve dayanışma mesajları verdi.

Başkan Tugay, Kınık’ta muharrem lokmasını paylaştı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, hoşgörü, sevgi ve dayanışma ayı olan muharrem ayının yas-ı matem orucu lokmasını Kınıklı yurttaşlarla paylaştı. Kınık’ta esnaf ve vatandaşlarla bir araya gelen Başkan Tugay, "İyi insanların iyi niyetli duaları, iyi niyetli çabaları herkesi daha iyi bir noktaya götürecektir. Dayanışmadan ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim" dedi.

Kınık’ta muharrem lokması etkinliği

Başkan Tugay, Kınıklı yurttaşların muharrem ayı kapsamında tutulan yas-ı matem orucu lokmasına ortak olmak üzere Kınık Çepni Boyu Derneği tarafından düzenlenen Geleneksel Muharrem Ayı Lokması etkinliğine katıldı. Başkan Tugay’a Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, Bergama Belediye Başkanı Tanju Çelik, meclis üyeleri, Kınık Çepni Boyu Derneği Başkanı Salim Yılmaz ve muhtarlar eşlik etti. Lokma öncesinde, Başkan Tugay ilk olarak Kınık Cuma Pazarı’nı ziyaret ederek üretici ve vatandaşlarla sohbet etti. Ardından esnafla bir araya gelen Tugay, Kınıklıların taleplerini dinledi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kınık Belediyesi tarafından ilçede hayata geçirilecek alt ve üstyapı çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Oruçlar açıldı, lokmalar paylaşıldı

Muharrem lokmasına ortak olan Tugay, Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç eşliğinde dua etti. Birlik, beraberlik ve kardeşlik dilekleriyle yas-ı matem orucu açıldı ve lokmalar paylaşıldı. Daha sonra, Başkan Tugay, dernek binasında vatandaşlarla bir araya gelerek talepleri dinledi ve sohbet etti.

Başkan Tugay'dan dayanışma mesajı

Sofranın ardından konuşan Başkan Tugay, "Bugün sizlerle burada olmak benim için çok büyük bir mutluluk oldu. Allah, hayrınızı kabul etsin. Tuttuğunuz oruçlar, yaptığınız dualar kabul olsun. Hepimizin iyiliğini istiyoruz. İyi insanların iyi niyetli duaları, iyi niyetli çabaları herkesi iyi bir noktaya götürecek. Güzel niyetli olmaktan asla vazgeçmeyelim. Dayanışmamızdan asla vazgeçmeyelim. Hemşehri ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim. Hepimiz bu memleketin, halkımızın iyiliğini istiyoruz. Nerede olmamız gerekirse, orada olacağız. Hiç şüphem yok, her zaman birlik ve beraberlik içinde olacağız" dedi.

Başkan Tugay, sözlerine şu şekilde devam etti: "Ben, sizin bir kardeşinizim; sizlere hizmet için bu göreve geldim. Her zaman doğrunun ve iyinin tarafında olacağız. Yeter ki Kınık’ımız, Bergama’mız güzel olsun, köylerimiz güzel olsun, insanlarımız mutlu olsun. Ülkemiz inşallah iyilik ve refah içinde olsun. Biz de elimizden geldiğince hizmetimizi yapıp onun onurunu ve gururunu yaşayalım."

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden sıcak yemek desteği

İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından kentteki Alevi Kültür Merkezleri, cemevleri ve derneklerine oruç açmak için sıcak yemek desteği sağladı. 2026 yılında dayanışma gücüne katkı için 16 Haziran’dan 27 Haziran’a kadar toplam 6 bin 160 kişi için 24 bin 640 adet sıcak yemek desteği sağlandı. Ayrıca 4 ilçe merkezinde 8 bin kişilik aşure ikramı yapıldı.

İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI CEMİL TUGAY, KINIK'TA İFTARA KATILDI

Haber365
bilgi@haber365.com.tr