28.06.2026-11:07 (Son Güncelleme:28.06.2026-11:07)

Başkan Tugay aşure lokmasını paylaştı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, aşure programında dostluk ve dayanışmanın önemine vurgu yaptı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka’da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği’nin düzenlediği aşure programına katıldı. Yas-ı Matem orucunun ardından gerçekleştirilen etkinlikte birlik, dayanışma ve doğruluk vurgusu yapan Tugay, "Hacı Bektaş-ı Veli, ‘Doğruluk dost kapısıdır’ der. Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var" dedi.

Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi’nde yapılan etkinlikte Başkan Tugay’a, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri eşlik etti.

Dostluk ve iyilik vurgusu

Konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli’nin sözlerine atıfta bulunan Başkan Dr. Cemil Tugay, "Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir" diyerek zulme karşı durmanın önemini vurguladı. Tugay, "Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın" dedi.

Başkan Tugay, "Hünkâr Hacı Bekkaş-ı Veli’nin dediği gibi, ‘Doğruluk dost kapısıdır.’ Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Bu da ancak doğruluktan, iyilikten, alçakgönüllülükten ve tevazudan geçiyor" diyerek, zor günlerde destek olmanın önemine dikkat çekti.

Dernek Başkanı Taşkaya'dan teşekkür

Etkinlikte konuşan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya, "Kerbela yalnızca 680 yılında yaşanmış bir olay değildir. Kerbela; Hakk’ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı en büyük hakikat meydanıdır" diyerek, aşurenin paylaşım anlayışının simgesi olduğunu söyledi.

Taşkaya, "Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi" diye konuştu.

Şiirler, semah ve aşure

Konuşmaların ardından, Kerbela’da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar için deyişler söylendi ve semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duasını okudu. Katılımcılar duaya eşlik ederken, Başkan Dr. Cemil Tugay, etkinliğe katılanlara aşure lokmasını ikram etti.

İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI DR. CEMİL TUGAY, KARŞIYAKA’DA ZÜBEYDE HANIM ALEVİ BEKTAŞİ KÜLTÜRÜNÜ YAŞATMA DERNEĞİ’NİN DÜZENLEDİĞİ AŞURE PROGRAMINA KATILDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr