27.06.2026-10:26 (Son Güncelleme:27.06.2026-10:26)

Başkan Aras, Dünya Metropoller Birliği Genel Kurulu'nda Muğla'nın uluslararası görünürlüğünü artırdı

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Dünya Metropoller Birliği Genel Kurulu'na katılarak kenti uluslararası alanda temsil etti.

Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fas’ta düzenlenen Dünya Metropoller Birliği Genel Kurulu’na katıldı. Dünyanın en önemli metropol kentlerini bir araya getiren Metropolis organizasyonunun Tanca’da gerçekleştirilen genel kurulunda konuşan Aras, Muğla’nın Metropolis üyelik sertifikasını almasının, kentin uluslararası yerel yönetim ağlarındaki görünürlüğü açısından önemli bir adım olduğunu belirtti.

Muğla Büyükşehir Belediyesi, ‘Dünya Kenti Muğla’ vizyonu doğrultusunda, iklim, eşitlik, turizm, sosyal politika, yerel demokrasi ve sürdürülebilir kalkınma alanlarında uluslararası iş birliklerini güçlendirmeye devam ediyor. Son olarak Metropolis üyelik sertifikasını alarak, küresel kent diplomasisi alanındaki varlığını pekiştirdi. 'Urban Leaders Shaping A Future For All' (Şehir Liderleri Herkes İçin Bir Gelecek Şekillendiriyor) temasıyla gerçekleştirilen genel kurulda, Pekin, İstanbul, São Paulo, Barselona, Torino, Buenos Aires, Seul gibi kentler yer aldı. Muğla ile birlikte Manchester, Belém, Sejong, Nairobi ve Cenevre de yeni üyeler arasında bulunuyor. Bu durum, Metropolis Ağı'nın, dünyanın dört bir yanına uzanan geniş yapısıyla ortak sorunlara ortak çözümler geliştiren güçlü bir uluslararası platform olma niteliğini pekiştirdi.

Başkan Aras, genel kurul kapsamında ‘Inclusive Cities Work For Everyone’ (Kapsayıcı Kentler Herkes İçin Vardır) oturumunda panelist olarak yaptığı konuşmada, kapsayıcı kent politikalarının Muğla’nın yönetim anlayışının merkezinde yer aldığını vurguladı. Aras, "Bizim için kapsayıcılık eşitlikle başlar. Kadınların, çocukların, yaşlıların ya da engelli bireylerin geride bırakıldığı bir kent başarılı olamaz. Muğla’da eşitlik yalnızca bir politika değil, yönetim biçimimizin temelidir. Kapsayıcı kentler için katılımcılık, veri temelli yönetim ve güçlü ortaklıklara ihtiyaç var. Vatandaşlarımızın yerel politikaların şekillenmesinde aktif rol alması gerekiyor. EBRD gibi uluslararası ortaklarla ve Metropolis gibi küresel ağlarla yürütülen iş birlikleri Muğla’mızın kurumsal kapasitesini güçlendiriyor. Bugünün sorunlarını küresel ölçekte hiçbir kent tek başına çözemez. Ancak birlikte daha kapsayıcı, daha dirençli ve daha sürdürülebilir kentler inşa edebiliriz" dedi.

Muğla’nın uluslararası alandaki görünürlüğünü güçlendiren EBRD Yeşil Şehirler Konferansı, UCLG Dünya Kongresi ve Metropolis Genel Kurulu süresince Başkan Aras, dünya kent diplomasisinin önde gelen aktörleriyle yoğun temaslarda bulundu. Fas’ın başkenti Rabat Belediye Başkanı ve Metropolis Başkanı Fatiha El Moudni, Romanya’nın Başkenti Bükreş Belediye Başkanı Ciprian Ciucu ve birçok belediye başkanı ile ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Programlar kapsamında Başkan Aras, ayrıca OECD’nin Şehirler, Kentsel Politikalar ve Sürdürülebilir Kalkınma Dairesi Başkanı Dr. Aziza Akhmouch, Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Genel Sekreteri Emilia Saiz, UCLG Kültür Komitesi Koordinatörü Jordi Pascual ve Dünya Metropolis Genel Sekreteri Jordi Vaquer ile de görüşmeler yaptı. Bu görüşmelerde Muğla’nın ekonomi, kültür, turizm, iklim eylemi, kapsayıcı kent politikaları ve sürdürülebilir yerel kalkınma alanlarındaki çalışmaları paylaşılırken, kentin uluslararası ağlarda daha aktif rol üstlenmesine yönelik iş birliği fırsatları ele alındı. Bu üst düzey görüşmeler, Muğla’nın ‘Dünya Kenti Muğla’ vizyonu doğrultusunda, küresel kentler arasında daha görünür, daha etkili ve daha güçlü bir konuma ilerlediğini ortaya koydu.

KIYI BELEDİYELER BİRLİĞİ VE MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI AHMET ARAS FAS’TA DÜZENLENEN DÜNYA METROPOLLER BİRLİĞİ GENEL KURULU’NA KATILDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr