Bakan Tekin, imam hatip meslek derslerini branşlandıracaklarını duyurdu
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ankara’da bulunan Ümitköy Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde düzenlenen mezuniyet töreninde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Tekin, imam hatip meslek derslerini branşlaştıracak bir adımın Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ile beraber yürütüldüğünü belirtti.
Törende mezun öğrencileri tek tek tebrik eden Bakan Tekin, onların eğitim hayatlarında başarılar diledi. Türkiye'de imam hatip okullarında okuyan öğrencilerin kat sayı uygulamasına maruz kalmadığını ifade eden Tekin, yıllar önce yaşanan bu zorluğun artık geride kaldığını vurguladı. 'Cumhurbaşkanımız 2001’de 'Artık Türkiye’de hiçbir şey eskisi gibi olmayacak' diyordu. İşte şu anda da bu durumların hiçbirisi yok' dedi.
Bakan Tekin, imam hatip okullarının Türkiye’de önemli bir unsuru haline geldiğini ve bu okulların artık bir marka olarak kabul edildiğini dile getirdi. 'Önce başörtüsü ile ilgili yasak kaldırıldı. Ardından 2012 yılında 8 yıllık kesintisiz eğitime son verilerek, 4+4+4 uygulamasına geçildi' ifadelerini kullandı.
Çeşitli projelerle imam hatip okullarını geliştiriyoruz
İmam hatip okullarının çeşitli projelerle geliştirilmesine yönelik çalışmalara devam edildiğini belirten Tekin, bu okullarda spor, güzel sanatlar, fen, sosyal bilimler gibi programların sunulduğunu ifade etti. Ayrıca, Çince, Japonca, Korece ve Rusça dillerinde eğitim veren imam hatip okullarının da mevcut olduğunu aktardı.
Bakan Tekin, '2023 yılında göreve başladıktan sonra imam hatip okullarındaki meslek dersleriyle ilgili bir konu gündemimizde oldu. İmam hatip meslek derslerini branşlaştıracak bir adımı YÖK ile beraber yürütüyoruz' dedi.
Çocuklarımızın geleceği için çaba içerisindeyiz
Bakan Tekin, çocukların ve gençlerin iyi bir eğitim almaları için sürekli çaba içinde olduklarını belirtirken, eğitimin ülkelerin gündeminin en öncelikli konusu olduğunu vurguladı. 'Dünyanın her tarafında eğitim öğretim süreçleri ülkelerin gündemlerinin birinci sırasında yer alıyor' diyerek Türkiye'nin eğitimdeki gelişimini örnek gösterdi.
Son olarak, Bakan Tekin, mezun olan öğrencilere diplomalarını vererek hatıra fotoğrafı çektirdi.
MİLLİ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN, "İMAM HATİP OKULLARINDA OKUYAN ÇOCUKLARIN ÖNLERİNE KAT SAYI ZULMÜ ADIYLA BİLDİĞİMİZ BİR UYGULAMA GETİRİLDİ VE MAALESEF TÜRKİYE BU GÜNLERİ YAŞADI" DEDİ.