Aliağa ve Şalpazarı belediye meclislerinde alınan kararlarla kurulan kardeş şehir ilişkilerinin ilk buluşması Şalpazarı ev sahipliğinde gerçekleşti. Buluşmalar, Ege ile Karadeniz arasında kurulan kardeşlik bağını daha da güçlendirdi.
Şalpazarı Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen programa; Şalpazarı Kaymakamı Kezban Yerlikaya, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Yüksel Gülay, Aliağa Belediye Başkanı Serkan Acar, Şalpazarı Belediye Başkanı Refik Kurukız, AK Parti Şalpazarı İlçe Başkanı Zeki Çabuk, MHP Şalpazarı İlçe Başkanı Recep Demirtürk, Aliağa Belediyesi Personel Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmedali Özkurt, belediye meclis üyeleri, Aliağa ve Şalpazarı mahalle muhtarları ile kamu kurumlarının temsilcileri katıldı.
Aliağa Belediye Başkanı Serkan Acar, kardeş şehir kararının her iki belediye meclisinde alınan ortak irade doğrultusunda hayata geçirildiğini belirterek; "Aliağa Belediye Meclisimiz ile Şalpazarı Belediye Meclisimizce her iki kentin kardeş şehir olmasına karar verildi. İlk ziyaretimizi muhtarlarımızla gerçekleştirdik. Gerçekten çok güzel bir ilçe. Belediye hizmetlerini de yerinde görme fırsatı bulduk. Hep birlikte gezme imkanı bulduğumuz Şalpazarı’nda, vatandaşlarımızın bizleri içtenlikle ağırlama gayreti göstermesi gerçekten çok değerlidir. Bu buluşmayı gerçek anlamda bir kardeşlik buluşması olarak görüyoruz." dedi.
Başkan Acar, Aliağa’nın sanayi, limancılık, tarım, hayvancılık, tarih ve turizm alanlarında güçlü bir potansiyele sahip olduğunu vurguladı. Küçükbaş hayvancılığı geliştirmeye yönelik Damızlık Koyun Üretim Merkezi ve turizm altyapısını güçlendirmek amacıyla Aliaport Deniz Yolcu İskelesi Projesi gibi çalışmaların hayata geçirildiğini belirtti. Ayrıca, Aliağa’nın tarihi ve kültürel mirasını korumak için de projeler yürütüldüğünü ifade etti. Başkan, "Kardeşlik, kağıt üzerinde kalan bir hukuk değildir. Bu bağı karşılıklı ziyaretler ve ortak çalışmalarla daha da güçlendireceğimize inanıyoruz." şeklinde konuştu.
Şalpazarı Belediye Başkanı Refik Kurukız, iki belediye arasındaki kardeşlik bağının uzun yıllar devam edecek güçlü bir birlikteliğin başlangıcı olduğunu vurgulayarak; "Birlik ve beraberliğimiz daim olsun. Yeni ufuklara, yeni hizmetlere ve kültür alışverişine devam edeceğiz. Aliağa’nın gelişimi bu açıdan örnek bir kent. Başkanımız Serkan Acar’ı tebrik ediyorum ve biz de Aliağa’yı ziyaret etmeyi arzuluyoruz." dedi.
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Yüksel Gülay, Aliağa Belediyesi’ne teşekkür ederek kardeş şehir ilişkisinin duyduğu mutluluğu dile getirdi. Şalpazarı Kaymakamı Kezban Yerlikaya ise iki belediye arasında kurulan kardeşlik bağının önemli bir gönül köprüsü oluşturduğunu belirtti. Program, hediye takdimi ve çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi.
ALİAĞA BELEDİYE BAŞKANI SERKAN ACAR (SAĞDA) VE ŞALPAZARI BELEDİYE BAŞKANI REFİK KURUKIZ (SOLDA) KARŞILIKLI HEDİYELEŞTİ