Haber365 Ana Sayfa » Gündem » Tarihçi Mehmet Alkan'dan İlginç İddia!

Tarihçi Mehmet Alkan'dan İlginç İddia!

Tarihçi Mehmet Alkan'dan İlginç İddia!
03.04.2011 Pazar 07:09
Bu Habere 21 Yorum Yapıldı
Bu Haber 5095 Defa Okunmuştur
Doç. Dr. Mehmet Ö. Alkan, yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi: 23 Nisanı çocuklara Atatürkün armağan etmedi...
Doç. Dr. Mehmet Ö. Alkan, 23 Nisan’ı çocuklara Atatürk’ün armağan etmediğini belirterek, “1921’den beri kutlanmakta olan ‘23 Nisan Ulusal Egemenlik Bayramı’ ile 1925’ten beri Çocuk Esirgeme Kurumu’nun kutladığı 23 Nisan ‘Çocuk Bayramı’nı “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” olarak birleştiren 1980’de Kenan Evren oldu” dedi.

Atatürk’ün ölmeden önce ismini ordu ve kale anlamına gelen “Kamal” olarak değiştirmesiyle ilgili yaptığı araştırmasıyla dikkatleri üzerine çeken İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mehmet Ö. Alkan, Toplumsal Tarih Dergisi’nin Nisan ayı sayısında “23 Nisan’ın Gayri Resmi Tarihi” başlığını verdiği araştırmasında şunları yazdı:

1981’de armağan edildi

23 Nisan, “Atatürk’ün çocuklara armağan ettiği bayram” olarak geçmektedir. 23 Nisan başlangıçta yalnızca ‘milli bayram’ olarak kabul edilmiştir, çocuk bayramı ile ilgisi yoktur. Bilindiği gibi TBMM 23 Nisan 1920’de açıldı. İlk yıldönümünde, yani 23 Nisan 1921’de açılış günü “milli bayram” olarak kabul edildi. Milli Mücadele’nin ilk bayramıydı, lâkin bayramın adı yoktu, yasa metninde “Milli Bayram” olarak geçiyordu. Üstelik çocuklara da armağan edilmemişti. Aslında 1981 yılına kadar da çocuklara “armağan” edilmeyecekti.

“Kutlamalar meclisin açılışı içindi”

23 Nisan’ın 1921’de bayram olarak kabul edildiği haberinin duyulmasıyla Ankara’da halk tezahürat yapmıştı. Aynı gün 23 Nisan 1922’de Ankara’da yayınlanmakta olan Hâkimiyet-i Milliye gazetesinde manşetten şu cümle okunuyordu: “Bu Gün 23 Nisan Türklerin ve Müstakbel Nesiller İçin En Büyük Bayramdır.” Kutlamalar meclisin açılış günü içindi. Adı olmayan bayram için gazetelerde “Hâkimiyet-i Milliye Bayramı”, “İstiklâl Günü”, “Meclis Bayramı” gibi isimlere rastlanıyordu ama “Çocuk Bayramı” diye bir ifade ortada yoktu.

“Bayram Umay’ın armağanı"


23 Nisan’ın çocuklara armağan edenin kuşkusuz Fuat Umay olduğunu söyeleyen Alkan, şöyle devam ediyor: Bu aşamada 23 Nisan gününü çocuklara özel bir gün olarak kim önerdi, sorusunu cevaplamak gerekir. Bu doğru bildiğimiz yanlışlardan biridir ve “Atatürk 23 Nisan’ı çocuklara bayram olarak armağan etti” şeklinde ifade edilmektedir. Bu doğru değildir. Aslında 23 Nisan’ın bir çocuk günü/ bayramı olarak kabul edilmesini Himae-i Etfal Cemiyeti uzun süre başkanlığını da yapan Kırklareli Milletvekili Fuat Umay’ın önerdiği anlaşılmaktadır.”

Şimdiki 23 Nisan’ın mucidi Evren!

“Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan etmedi. 12 Eylül darbesi ertesinde TBMM ortadan kaldırıldığı için TBMM’nin açılış gününü kutlamak sorun haline gelmiştir. Kenan Evren’in talimatıyla celeyle bir yasa çıkartıldı, 1921’den beri kutlanmakta olan “23 Nisan Ulusal Egemenlik Bayramı” ile 1925’ten beri Çocuk Esirgeme Kurumu’nun kutlamakta olduğu 23 Nisan “Çocuk Bayramı”nı alelacele “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” halinde birleştirildi. Yasaya eklenen madde ile yalnızca “ana ve ilkokul çocuklarının” kutlaması kararlaştırılmıştır.”

TARİHÇİLER NE DEDİ:

Mehmet Alkan’a katılıyorum

Prof. Dr. Toktamış Ateş: “23 Nisan’ın Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmasının hiç bir sakıncası yoktur. Tam tersi ulusal birliğin geliştirilip pekiştirilmesi açısından önemlidir. Burada tarihi olayların bir tarihçi tarafından iyi bilinmesi gerekir. Meslektaş’ım Mehmet Alkan’a katılıyorum. Yerinde ve doğru bir araştırma yapmıştır. Dünya tarihine de baktığımızda bu gibi durumlarla çok karşılaşılır.”

Gereksiz bir polemik


Atatürk Araştırma Merkezi Eski Başkanı Mehmet Saray:
“Türkiye’de tarih ve tarihçilik nedir bilinmiyor. 23 Nisan tarihi bütün dünyada “Çocuk Bayramı” olarak kutlanmıştır ve kutlanıyor da. Bundan başka güzel bir şey olabilir mi? Böyle önemli bir günü Atatürk çocuklara armağan etmedi demek polemikten başka bir şey değildir, hatta çok gereksizdir.”

Doğru bir araştırma

Tarihçi Ahmet Demirel: “Mehmet Alkan’ın yapmış olduğu araştırma tam anlamıyla doğrudur. 23 Nisan 1920 Hakimiyet-i Milliye yani Ulusal Egemenlik olarak Atatürk tarafından ilan edilmiş ve 1921 ‘e kadar böyle anılmıştır. Fakat Çocuk Esirgeme Kurumun kurucu olan Fuat Umay da savaşlarda yetim kalan çocuklara bu günü özel kılmıştır. Zaten 23 nisan haftası çocuk haftasıyla denk gelir.”

Atatürk’ü devreden çıkarıyor

Prof. Dr. Metin Ayışığı: “23 Nisan tarihinin çocuklara bayram olarak ilan eden kişinin Fuat Umay olduğu ile ilgili resmi bir kayıt yoktur. Aksine bu iddiada Atatürk’ü haklı çıkaran iki anektod var. Atatürk’ün mecliste çocuklara bu bayramı armağan ettiğini ilan eden konuşmaları meclis tutanaklarında geçer. Fuat Umay böyle bir istekte ve öneride bulunmuş olabilir ama o istedi diye böyle bir bayram yapılmış değil.”




Kaynak: Vatan
Advertorial
Bu Habere Oy Verin
Toplam 3 Ziyaretçi, Ortalama 7 Puan verdi.
Bu Habere Yorum Ekle
  • Misafir
    04.04.2011 00:02
    MONDROS'U Sevr'i ve İşgal'i UNUTANLARA
    MONDROS MÜTAREKESİ, ile başlayan,
    1920 de yapılan anlaşma Sevr. Karahisar mebusu Nebil Efendi diyorki,
    Boşuna yorulmuşlar Türkiye'yi yok deseydiler, bundan daha iyi ederlerdi,
    Anlaşmanın Damat Ferit tarafından imzalanması,
    Türk ' leri yok etmeyi amaçlayan yüzlerce maddeden oluşan Sevr .
    işğal altında bir Devlet ve bu şartlarla Atatürk...

    Türkiyenin paylaşıldığını işğal edildiğini o zamanın şartlarını tahmin dahi edemeyenler,

    Şu kitabı bu kitabı kaynak ğöstererek Atatürk ' ü karalama kampanyası yapması hedefleri ğereğidir, övecek değillerya.
    Fakat Kurduğu Devletin ganimetlerinden beslenen Cumhuriyetinden Hürriyet bulanların şüphe dahi etmesi inkardan başka nedir,

    Günümüzün ABD, AB, BM leri başta inğiliz ve fransızların sömürğeciliği işğalciliği örnek alınılırsa,
    Atatürk ve Kurtuluş savaşı mücadelesi verenlerin neleri armağan ettikleri gani gani ortadadır,
    Tek varlıkları Can ' larını armağan eden Şehitlerin armağanı en kutsal armağandır.
    İşgal devletleri neden işğali sona erdirmişler, Türkleri sevdikleri içinmi.

    O yazdı bu yazdı şurda okudum burda okudum ğüvenilir kaynak sayılmaz.

    Bir örnek vereyim,
    OSMANLI ERMENİ SOYKIRIMI YAPTI diyorum ben,

    üç beş sapı silik harici Devlet dahil top yekün hayır yapmadık diye karşı ğeleceksiniz,
    Bu işi tarihciler bilir diyeceksiniz osmanlı arşivlerini açalım diyeceksiniz,
    Böyle sallamakla olmaz ispat et diyeceksiniz,

    Tamam buyurun size ispat,
    Bir kitapta okudum orhan yamuk yazmış yanıtı alacaksınız,
    Ne o koskoca Nobel ödülü alan o. yamuk yazarın yamuk yazdıklarına inanmayacakmısınız,
    İnanmamakla isabetli düşündüğünü bilenler,
    Atatürk ' ü karalayan kitapcıklara yazarcıklara neden iki eli ile sarılırlar acaba...
  • Misafir
    03.04.2011 23:46
    düşman hep var ama bu düşman içimizde olunca....!
    değerli arkadaşlar atatürk denince yarum yapanlar için diyorum,neymiş müslüman olmasak atatürk de neymiş biz müslüman olduğumuz için düşmanları yanmişiz felan.değerli arkadaşlar biz osmanlıdan ibaret millet değilizki biz tarihten öncede vardık ozamanda islam yoktu ve osmanlıdan daha büyük alan türk kontrolündeydi tabiki inancın insan üzerinde tesiri büyük şükrolsunki müslüman toplumuz ama atatürk önünde onunla çarpışmış ünlü askerler dahi eğilirken biz yerin dibine sokuyoruz hele bir rum deme cüretini göstermiş ancak bu lafa pes denir.(eminim kendisi ermeni soyudur)lütfen ecdadımız sadece osman gazi değil atatürkte ecdadımız unutmayalım.hoşcakalın.
  • Misafir
    03.04.2011 22:13
    JOKER
    ATATÜRKÜ KORUMA KANUNU KALKMALI ARŞİVLER ACILMALI . HALK HERŞEYİ ÖGRENSİN. AMA HALKTAN GİZLİYORLAR.
  • Misafir
    03.04.2011 22:00
    Atatürk ve Masonlar
    Tarihi gerçekleri merak edenler, eski DSP Milletvekili ve TRT Genelmüdürü İsmail Cem'in yazdığı ve İş Bankası tarafından yeniden yayınlanan Türkiye'nin geri kalmışlığının tarih kitabını okumalıdırlar. Şunu ifade edilebilir. Çoğu görüşlerine katılmamakla beraber, bu konularda kapsamlı ve tarafsız bir kitap olduğudur. Özetle, Mustafa Kemal Paşa, Mason derneğine üye olmuştur.
  • Misafir
    03.04.2011 21:56
    Yakın tarihimiz taraflı yazılmıştır.
    Peki neden? Cumhuriyetin ilanı ile birlikte, kimilerine yeni rejimin yerleşmesi için Osmanlı kötülenmeli, Sultan vahdettin hain ilan edilmeliydi. Gerçeğinde Bir Osmanlının ülkesine ihanet etmesi akıldışıdır. Gerçekte ülke elbirliği ile kurtarılmıştır. Bu konuda bilgi kirliliği vardır. Meraklısına kalan; Bir iddiayı mutlaka karşı iddiası ile birlikte okumalı, merak ettiği konuda kararı kendisi vermelidir. Yahudilerin bir sözü vardır; Babana dahi güvenme!
  • Misafir
    03.04.2011 21:46
    İki konuda da vatandaş bilgi versin
    Köylü milletin efendisidir. Bu söz Kanuni'ye aittir. (Kaynak; İsmail Cem, Türkiye'nin geri kalmışlığının tarihi) Ya istiklal Ya ölüm! Bu söz Kazım Karabekir Paşa'ya aittir. (Kaynak; Kazım Karabekir Paşa'nın anıları)
  • Misafir
    03.04.2011 21:22
    atamız fatih sultan mehmet
    siz nasıl bir milletsiniz bin senelik atalarınızı bırakıp bir yunan göcmenin arkasından cehenneme gidiyorsunuz fatih,osman gazi orhan gazi olmasaydı onların yönetimi olmasaydı sizde olmazdınız kurtulus savaşına gelirsek her köyde saygıdeğer hocalarımız vaazları ile türk milleti cepheye akın etti daha sonra o hacaları atatürk istiklal mahkemelerinde sallandırdı...
  • Misafir
    03.04.2011 21:20
    JOKER
    ATATÜRK MASON DERNEKLERİNİ KAPATMADI.
  • Misafir
    03.04.2011 19:29
    ne yaparsanız yapın
    istediğiniz iftiraları atın ve karalamaya çalışın. kötü söz sahibine aittir. çerçi başındakini satar.deyimleri sizin için söylenmiş sanki. sen doçent değil iki ucu açık bir borusun üflenince ancak senin söylediğin sözler ortaya çıkar. şaklaban.
  • Misafir
    03.04.2011 18:36
    atatürk ve masonlar
    toplumda bu denli atatürk düşmalığının olmasının asıl sebebi;atatürk'ün,mason derneklerini kapatmasıdır.masonlar intikam almak için sistematik olarak atatürk'ü toplumda putlaştırdılar,insanüstü bir varlık gibi gösterdiler,dinsiz olarak lanse ettiler.bütün bunlar toplumda bir atatürk düşmanlığına yol açtı.ülkemizde şu an en sevilen veya sempatik gösterilmeye çalışılan insanlara bakın hemen hepsi masondur.